The Global K-Foodie Council (led by Director Na Deuk-gyun and Secretary General Kim Jeong-deok), which supports the globalization of Korean food and the overseas expansion of food franchise brands, announced on the 5th that it has signed a Memorandum of Understanding (MOU) with the Seattle Chapter of the World Federation of Overseas Korean Traders Associations (OKTA, hereafter referred to as World-OKTA), represented by Chapter President Kim Pil-jae.
Global K-Foodie is an organization that promotes and supports the international expansion of Korean franchise businesses. Attending this agreement ceremony were key franchise representatives, including Kim Hyun-ki, CEO of Hanok Village Bibimbap & Sotbap; Jung Heung-soon, CEO of Sinuiju Glutinous Rice Sundae; Park Young-bok, CEO of Seonbi Kkomakimbap; Shin Young-seok, CEO of House Cook; Ko Young-ho, CEO of Mikado Sushi; Kim Cheol-yoon, Chairman of Fun Beer King; and Kim Sang-woo, CEO of GD&Co.
Director Na Deuk-gyun expressed, “We are delighted to take part in laying the groundwork for Korean franchises to enter the U.S. market,” and added, “With a focus on leading Korean franchise brands, we expect this to be a turning point for the growth of both K-Food and K-Franchises.”
한식 세계화 푸드 프랜차이즈 해외진출을 지원하고 있는 ‘글로벌 K-푸디로 협의체’(단장 나득균, 사무국장 김정덕)가 지난 5일, 사단법인 세계한인무역협회(OKTA‧이하 월드옥타) 시애틀지회(지회장 김필재)와 함께 한국 프랜차이즈 사업체의 미국진출을 돕기 위한 업무협약을 체결했다고 밝혔다.
‘글로벌 K-푸디로’는 한국 내 프랜차이즈 업체를 중심으로 해외진출을 도모하고 지원하고 있다. 이번 협약에는 ‘한옥마을 비빔밥 & 솥밥’ 김현기 대표와 ‘신의주 찹쌀순대’ 정흥순 대표, ‘선비 꼬마김밥’ 박영복 대표, ‘하우스쿡’ 신영석 대표, ‘미카도스시’ 고영호 대표, ‘펀 비어킹’ 김철윤 대표, 지디앤코 김상우 대표가 참석했다.
나득균 단장은 “한국 프랜차이즈 미국진출의 교두보가 되길는 자리로 함께 해서 기쁘다"라며 "한국의 유명 프랜차이즈 브랜드들을 중심으로 K-푸드와 K-프랜차이즈의 성장계기가 될것으로 기대한다"고 전했다.
[신아일보] 강동완 선임기자
adevent@shinailbo.co.kr
출처 : 신아일보(
http://www.shinailbo.co.kr)